Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за 156 - 1,9 или 2,4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Съвет за 156 - 1,9 или 2,4?

    Колеги един познат е в италия и се е загледал в две алфи 156 едната е била с мотор 1,9 JTD 110 коня,а другата е 2,4 136 коня и някакъв си диференциал Q2 това за пръв път го чувам и незнам какво е .Като ми звънна и ме попита какво е си глътнах езика. ако може и да ми кажете какъв е и разхода между двата мотора защото пътува доста и да може да си направи сметка. казали са му че разликата била около 300-500 милилитра на 100 км,но мен лично ме съмнява. Благодаря на отзовалите се.

  • #2
    136 коньовата е за предпочитане, още повече че е с Q2 диференциал (в техническия раздел мисля има писано какво представлява ). Иначе 26 коня отгоре са си 26 коня и в никакъв случай няма да ти се види толкова спънат кон като 1,9. Минусите са, че имаш един цилиндър в повече (5ц), което означава малко по-голямо тегло и малко по-висок разход. Разхода по каталог е толкова и при извънградско се доближава до тези стойностти. При градско може да достигне и с около литър отгоре 2,4JTD. Тоест, ако в София типичния рязход на 1,9JTD e 8-9/100, то на 2,4JTD е 9-10/100, Всичко зависи колко време имаш престои на едно място по светофари и задръствания, защото тогава основния разход е литри за час, а 5 гърла са повече от 4 и искат повече храна. Поддръжката е почти една и съща, като при 2,4jtd е незначително по-висока. Обаче основния проблем и недостатък на първата генерация 2,4JTD, които са с 136hp мотор е турбокомпресора. В тази версия е използван един много неудачен модел турбокомпресор garett td2503 или VNT25 (този по-скоро е в lanciа и е абсолютно същия шит). Проблема с този (тези) компресор/и е, че няма ремонтен кит за него и реално се хвърля, а нов струва повече, отколкото този за 140/150 коньовата версия - garett GT2256V. Предвид годините на 2,4JTD 136Hp версията, почти всички са с тръгнали или издухали турбини (най-честия проблем е постепенно стопяване и по този начин разрушаване на лопатките на турбинното колело) и рано или късно се стига до смяна на турбокомпресора, което си е сериозно изваждане. В общи линии това е ситуацията.
    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
    Alfa Romeo 156, 2.0TS

    Comment


    • #3
      Мойто скромно мнение е да вземеш 1.9 Най малкото е че с по-новата турбина и точно за това което говорим е с ремонтен комплект до колкото знам...Друг е въпроса че тая 2.4 с Q2 щом значи е и ремапната, абе остави я
      Но като цяло твоя човек да вземе по добрия и читав екземплияр
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        Аз пък мисля че не трябва да се чудиш и ако не е фрапиращо измъчена да вземеш 2,4 jtd . Щом някой си е играл и тровил нервите да слага Q2 (a той струва не малко) то тогава едва ли е случайна Успех !
        AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
        Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
        AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

        Comment


        • #5
          .

          Колеги 2.4 я е карал и каза 4е много е вървяла и не е пушила изобщо. а ако има луфтове в турбината на тестер ще се хване ли или няма да може защото и механика?

          Comment


          • #6
            Вземи по-новата и по-запазената Лично аз не бих си купил чипосана кола, че JTD-тата и без това ядат съединители за закуска, и тая с чипа ще ги хапва още по-бързо
            Имаше и една верига на маслената помпа при 2,4 дето се разтракваше яко, та така...

            п.п. Моята е 115 к.с. и разхода в София ми е 7,5/7,7 (без или със климатик).
            Giulietta 1,6 JTDm 2013
            156 SW 1,9 JTD 2003

            Comment


            • #7
              кажи му да си вземе по запазената и с повечето екстри. аз това бих направил. предполагам че ще е продаде рано или късно щом обикаля по чужбина.
              1.9JTD 105+

              Comment


              • #8
                Каквото и да се каже в случая, човека когато си е наумил нещо, само чака да чуе мнение което съвпада с неговото, че да оправдае решението си, за пред себе си. Нека си вземе, която го кефи повече.
                Last edited by Kiber; d.m.y г., 12:32.
                2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
                .

                Comment


                • #9
                  колега моята е 2004 фей с 1,9 жтд и при зверско ракране от моя страна не ми дава повече от 6,8-6,9 и при това с климатик

                  Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

                  Comment


                  • #10
                    A тази с Q2 какъв цвят е? Имай впредвид че Q2 диференциала струва 1400 лева и това е без труда по слагането му. Тази кола може да умре ама Q2 диференциала ще е здрав. Аз лично бих взел 2,4 ако колите са в приблизително еднакво състояние. Предполагам 1,9 e 2001 година , а 2,4 е 1999 или 2000 година. Още повече , човек който е сложил Q2 e влагал пари в колата, а 1,9 все пак е взет за по голяма икономия и може да не е толкова потдържан.
                    Last edited by BatVas; d.m.y г., 10:37.
                    2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                    CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                    Comment


                    • #11
                      1.9-обяснявал съм доводите си стотици пъти,и няма да се повтарям
                      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                      Comment

                      Working...
                      X